همه دانسته های من

وبلاگی برای استفاده کسانی که به دنبال تجربه های دیگران هستند

همه دانسته های من

وبلاگی برای استفاده کسانی که به دنبال تجربه های دیگران هستند

با سلام خدمت همه کاربران محترم وبلاگ همه دانسته های من
بنده حدود 6 سال دفتر کاری داشتم که متأسفانه به دلیل مشکلات ناچار به بستن آن شدم. حالا قصد دارم تجربیاتی که در طول سال های زندگی ام کسب کرده ام را با شما عزیزان در میان بگذارم. امیدوارم بتوانم رضایت شما را جلب نمایم
منتظر نظرات شما هستیم

طبقه بندی موضوعی

عدم برنامه ریزی مناسب؛ عامل شکست

پنجشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۰۶:۵۹ ب.ظ
خیلی از ما یک ایده و یا یک پروژه تجاری را به امید کسب درآمد مناسب راه اندازی می کنیم و متأسفانه پس از مدتی مجبور به تعطیلی آن می شویم. اما دلیل آن که یک پروژه با شکست مواجه می شود می تواند دلایل متعددی مانند نبود تصمیمات اشتباه مدیریت، تحمیل هزینه های مضاعف، بلند پروازی و... باشد. یکی از مسائلی که می تواند جزء موارد بالا باشد عدم برنامه ریزی مناسب برای کسب و کار است که اتفاقاً ما در این پست قصد داریم به تفصیل در این مورد بپردازیم
 
 
عدم برنامه ریزی باعث بهم ریختگی در کار می شود
مهمترین مشکل در فقدان برنامه ریزی و یا عدم برنامه ریزی مناسب، بروز بهم ریختگی در کار است. نبود برنامه مناسب باعث خواهد شد که در تعیین بودجه مناسب و محل تأمین آن مشکل به وجود آید. باید در نظر داشت که هر کسب و کاری (چه مجازی و چه فیزیکی) مستلزم هزینه  و تعیین بودجه است اگر قبل از راه اندازی میزان و محل تأمین آن را مشخص نکنیم ممکن است در بین کار با کمبود بودجه مواجه شویم و همین مسئله خود باعث توقف کار خواهد شد. در رابطه با بودجه باید گفت عدم برنامه ریزی برای تخصیص بودجه نیز می تواند باعث همان مشکل قبلی نیز گردد.
 
 
نبود برنامه ریزی دقیق، نداشتن انگیزه برای ادامه کار
یکی از مشکلاتی که عدم برنامه ریزی می تواند به بار داشته باشد، از بین رفتن انگیزه کاریست. شاید با خود فکر کنید که این مسئله چگونه می تواند رخ دهد؟ اگر شما برای کسب و کار خود برنامه ریزی دقیقی نداشته باشید و برای خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین نکنید، با کوچکترین تغییری در وضعیت کسب و کار شما حالت روحی شما نیز تغییر خواهد کرد. به عنوان نمونه با فروش بیشتر انگیزه تان چند برابر شده و با فروش کمتر انگیزه شما را کاهش خواهد داد و همین حرکت نوسانی باعث خواهد شد که به مرور نسبت به کار بی انگیزه شوید و دیگر تمایلی به ادامه کار نخواهید داشت.
 
 
تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت
اگر برای کسب و کار خود اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کنید می توانید میزان انگیزه خود را در بهبود کسب و کار و حتی گسترش آن بالا ببرید. به عنوان نمونه برای خود تعیین کنید که پس از گذشت یک سال از کسب و کار قصد دارید فعالیت تجاریتان در چه حدی باشد و می خواهید در چه بازه زمانی سرمایه اولیه خود را بازگردانید.
برای کسب و کار خود یک نقشه کاری (business plan) بنویسید
هیچ چیز به اندازه یک نقشه کاری یا همان چیزی که به نام طرح توجیهی از آن یاد می شود نمی تواند شمای کلی از کار را که شامل بودجه، میزان نیروی کار، فرصت های درآمدی، میزان امکانات مورد نیاز و... به شما نشان دهد. اگر از نقشه کاری در راه اندازی کسب و کار خود استفاده کنید، می توانید با استفاده از آن به برنامه ریزی دقیقی از فعالیت خود بپردازید و پله پله فعالیت خود را به پیش ببرید. اگر دانش کافی برای نگارش این طرح توجیهی را ندارید حتماً از افرادی که در زمینه کاری شما مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرید. آنها می توانند مرجع مناسبی برای دریافت اطلاعات شما باشند.
 
 
نگارش برنامه باید بر طبق اصول باشد
باید دقت کنید که تنها نوشتن و یا تایپ کردن یک سری از جملات نمی تواند شما را به موفقیت برساند، باید نقشه کاری شما منطبق بر شرایط شما (مانند امکانات، بودجه، مهارت ها و...) و شرایط بازار باشد. همان طور که در قسمت قبلی گفته شد می توانید از افراد شاغل در حوزه کاری خود بهره بگیرید.
 
 
برنامه ریزی دقیق مستلزم اجرای دقیق نیز هست
باید دقت داشته باشید که تنها نگارش یک برنامه کاری دقیق نمی تواند شما را به موفقیت برساند. یک برنامه دقیق باید یک اجرای دقیق نیز داشته باشد. به برنامه ریزی که کردید مقید باشید و تا حد ممکن از آن خارج نشوید. متأسفانه افرادی هستند که مبادرت به برنامه ریزی می کنند اما یا از ابتدا خود را مقید به اجرای دقیق آن نمی دانند و یا در نیمه کار آن راه می کنند که همین عامل نیز خود باعث بروز شکست در کار می گردد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی