همه دانسته های من

وبلاگی برای استفاده کسانی که به دنبال تجربه های دیگران هستند

همه دانسته های من

وبلاگی برای استفاده کسانی که به دنبال تجربه های دیگران هستند

با سلام خدمت همه کاربران محترم وبلاگ همه دانسته های من
بنده حدود 6 سال دفتر کاری داشتم که متأسفانه به دلیل مشکلات ناچار به بستن آن شدم. حالا قصد دارم تجربیاتی که در طول سال های زندگی ام کسب کرده ام را با شما عزیزان در میان بگذارم. امیدوارم بتوانم رضایت شما را جلب نمایم
منتظر نظرات شما هستیم

طبقه بندی موضوعی

کلاهبرداری به اسم اپراتورهای تلفن همراه

جمعه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۳:۳۸ ب.ظ

مطلبی امروز به صورت فوق العاده لازم شد تا با شما در ارتباط بگذارم که همه عزیزان باید به این نکته توجه کنند و در صورت امکان این موضوع را در اختیار افراد آشنای خود به اشتراک بگذارند.

تعویض سیمکارت

عده ای از افراد سودجو برای کلاهبرداری اقدام به برقراری تماس شماره های مختلف (به ویژه خطوط همراه اول) می کنند و ادعا می کنند که از طرف مخابرات تماس می گیرند و باید فرد حتماً خطوط خود را به سیمکارت جدید تغییر دهند و در صورتی که این کار صورت نگیرد، خطوط آنها از شبکه خارج خواهد شد و دیگر امکان تماس را نخواهند داشت. این افراد با ایجاد استرس و اضطراب در فرد پاسخ دهند به هر کاری دست میزنند تا فرد را وادار به ثبت سفارش نمایند.

تجربه شخصی

من در بار اول به دلیل نداشتن آگاهی از این مسئله اقدام به ثبت سفارش نمودم و پس از تحویل گرفتن محصول هزینه آن را پرداخت نموده ام. اما برخلاف ادعای مطروحه شماره سیمکارت جدید کاملاً با شماره بنده متفاوت بوده و هیچ ارتباطی با آن نداشت. پس از این حالت چند ماه بعد دوباره چنین تماسی را تجربه کردم ولی این بار سفارش نداده و شماره فرد را برای اپراتور همراه اول ارسال نمودم.

پاسخ اپراتور همراه اول

پس از طرح موضوع با این اپراتور در پاسخ به این مسئله موارد زیر را عنوان کرد:

  1. در حال حاضر چنین طرحی برای تعویض خطوط سیمکارت در این اپراتور وجود ندارد.
  2. اگر اپراتور همراه اول قصد تعویض سیمکارت مشترکان خود را داشته باشد، این عمل رایگان بوده و هیچ هزینه از مشترک دریافت نخواهد شد (این در حالی است که فرد تماس گیرنده مبلغی را تحت عنوان هزینه پست طلب می کند)
  3. اپراتور همراه اول در هیچ صورتی تماس نخواهد گرفت و اگر هم تماسی برقرار شود صرفاً از خط 09990 انجام گرفته و از هیچ تلفن دیگر تماس برقرار نخواهد شد. (این در حالی است که تمامی این افراد با خطوط سایر اپراتورها استفاده می کنند)
  4. اگر با شما چنین تماسی گرفته شد، می توانید از خطوط تماس گیرنده به پلیس فتا شکایت کرده و بابت این مزاحمت روند قانونی آن را طی نمایید.
  5. این افراد سیمکارتی که نهایتاً قیمت آن 100،000 ریال می باشد را به قیمت حداقل 500 الی 600 هزار ریال را به افراد می فروشند

پس در جریان باشید که این تماس ها از اساس کذب محض بوده و چنین چیزی از اساس وجود ندارد. و دقت کنید که نباید فریب ترفند این مسائل و این افراد کلاهبردار را بخورید.
لطفاً برای جلوگیری از سوء استفاده این افراد این مطلب را با همه دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی