همه دانسته های من

وبلاگی برای استفاده کسانی که به دنبال تجربه های دیگران هستند

همه دانسته های من

وبلاگی برای استفاده کسانی که به دنبال تجربه های دیگران هستند

با سلام خدمت همه کاربران محترم وبلاگ همه دانسته های من
بنده حدود 6 سال دفتر کاری داشتم که متأسفانه به دلیل مشکلات ناچار به بستن آن شدم. حالا قصد دارم تجربیاتی که در طول سال های زندگی ام کسب کرده ام را با شما عزیزان در میان بگذارم. امیدوارم بتوانم رضایت شما را جلب نمایم
منتظر نظرات شما هستیم

طبقه بندی موضوعی

اشتباهی که یوتیوبرهای کوچک انجام می دهند

پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰۸:۲۵ ب.ظ

همان طور که می دانید کسب درآمد دلاری از یوتیوب به دلیل اختلاف قیمت ریال و دلار فرصتی جذاب برای کسب درآمد برای اکثر افراد است به همین دلیل افراد زیادی هستند که با رویای پولدار شدن از این راه شروع به فعالیت در این پلتفرم می کنند که متأسفانه بعضی از یوتیوبرهای تازه کار بدون علم و آگاهی و کسب دانش لازم وارد این کار شده و به همین دلیل اشتباهاتی را در کارهای خود انجام می دهند که گاهاً باعث شکست و نومیدی آنها می شود. من در این پست قصد دارم به چند مورد از اشتباهات این افراد بپردازم.

انتخاب موضوع صرفاً براساس افراد مطرح

یکی از اشتباهاتی که اکثر یوتیوبرهای تازه کار انجام می دهند این است که صرفاً موضوع کاری خود را براساس افراد مطرح در این زمینه انتخاب می کنند. باید به دو نکته در این باب توجه کرد:
نکته اول: به ازای هر یوتیوبر موفق چندین یوتیوبر شکست خورده وجود دارد که نتوانسته به حد نصاب درآمد برسند و این نشانگر آن است که صرف استفاده از یک ایده محبوب نمی تواند متضمن موفقیت فرد باشد. باید توجه داشت که یوتیوب هیچگاه ویدیوهای کانال های شکست خورده را به کاربران نشان نمی دهد، چون کانال هایی که موفق نباشد به احتمال قوی نتوانسته رضایت کاربران را جلب کنند و یوتیوب برای نمایش بهترین نتیجه همیشه سراغ کانال های موفق خواهد رفت تا بتواند افراد را در پلتفرم خود نگاه دارد.
نکته دوم: یک یوتیوبر موفق صرفاً به خاطر ایده نبوده که توانسته به این موفقیت برسد بلکه عوامل زیادی وجود دارند که سبب موفقیت او شده است. اجرای جذاب، شخصیت فرد، ادیت گیرا و هزاران مورد دیگر با کمک هم باعث می شود که فرد به موفقیت برسد. به عنوان نمونه اگر یک یوتیوبر می تواند با «سعی کن نخندی» بازدید قابل توجهی را به دست آورد، بیشتر افراد به دلیل آشنا بودن با شخصیت فرد و داشتن احساس صمیمیت با او ویدیوی او را نگاه می کنند. ولی اگر کسی تازه کار یوتیوب را شروع کرده باشد چون هنوز نتوانسته کامینیوتی خود را بسازد که افراد با شخصیت او ارتباط برقرار کنند به همین دلیل همان چالش نمی تواند بازدید زیادی را برای او به ارمغان بیاورد.

راهکاری برای انتخاب موضوع

یکی از مسائلی مهمی که در انتخاب موضوع می تواند به شما کمک کند این است که در ابتدا شما مهارت و علاقه کافی با آن موضوع داشته باشید. بعضی از موضوعات هستند که تخصصی بوده و شما تنها با داشتن دانش کافی می تواند در آن به موفقیت برسید و در مورد علاقه باید گفت که علاقه نداشتن به یک موضوع می تواند باعث عدم موفقیت شود چون وقتی که علاقه نداشته باشید خلاقیت شما در آن به مراتب پایین تر است و شما در نهایت به دلیل عدم علاقه از کار خسته شده و آن را رها خواهید کرد. اما باید توجه داشت که موضوع انتخابی شما دارای مخاطب باشد که البته سعی خواهم کرد که در پست های بعدی در این مورد بیشتر صحبت کنم.

ساخت ویدیو برای موضوعات پربازدید

یکی دیگر از اشتباهات این افراد فعالیت آنها در موضوعات پربازدید است. البته شاید برای شما سوال باشد که چرا استفاده از یک موضوع پربازدید می تواند کار اشتباهی باشد. موضوعات پربازدید به دلیل پتانسیل بالایی که برای کانال های یوتیوبی دارد افراد زیادی اقدام به ساخت ویدیو برای آن موضوع می کنند و به همین دلیل رقابت بر سر آن موضوع به شدت بالاست. در این حالت کانال هایی که تازه راه اندازی شده اند به دلیل سابقه کم کاری یا شانسی برای پیشنهاد شدن ندارند و یا اگر هم داشته باشند خیلی کم است به همین دلیل ویدیوهای این افراد نمی توانند بازدید خوبی را برای خود به دست بیاورند.

آپلود نامنظم

یکی از اشتباهاتی که یوتیوبرهای تازه کار انجام می دهند آپلود نامنظم و به روز رسانی بدون برنامه کانال است. بعضی از یوتیوبرهای تازه کار در ابتدای کار به دلیل جذابیت کار روزانه تعداد زیادی ویدیو را روی کانال در ساعات مختلف منتشر می کنند ولی به دلیل سنگینی کار بعد از مدتی خسته شده و چند روز یک بار اقدام به انتشار ویدیو می کنند. این کار باعث می شود که افراد دقیقاً نتوانند ساعت و روز انتشار ویدیوها را پیدا کنند و به همین دلیل ممکن است نتوانند بعضی از ویدیوهای شما ببیند و همین برای شما مشکل ساز شود. برای اینکه این مشکل برای شما پیش نیاید، اگر هنوز کانال را راه اندازی نکرده اید و یا هنوز ویدیویی منتشر نکرده اید، در ابتدا تعدادی ویدیو از قبل آماده کرده و روی چنل خود آپلود کنید ولی آن را منتشر نکنید تعداد ویدیوها که به یک حد قابل قبول رسید ویدیوها را در یک زمان بندی مشخص منتشر کنید و حتماً در چنل آرت زمان انتشار ویدیوها را اعلام کنید تا افرادی که به چنل شما مراجعه می کنند از این موضوع اطلاع یابند.

استفاده از ویدیوهای دیگران

یکی از اشتباهاتی که می تواند حتی منجر به مرگ یک کانال شود، استفاده از ویدیوی دیگران است. یوتیوب پلتفرمی است که از صاحبان کانال خود انتظار دارد که تنها ویدیوهایی که خود آن را ساخته اند در چنل خود آپلود کنند. مسئله ای که در این میان مطرح است قانون حق نشر یا کپی رایت است که معنی آن این است که اگر افراد بدون اجازه از ویدیوهای سایر افراد استفاده کنند به خاطر این کار جریمه شده و با دریافت سه اخطار کانال آنها پاک خواهد شد و دیگر امکان راه اندازی کانال جدید را نخواهند داشت. به همین دلیل تحت هیچ شرایطی از ویدیوهای دیگران نباید استفاده کرد. اما باید به این نکته هم اشاره کرد که بعضی از کانال ها هستند که اقدام به انتشار ویدیوهای دیگران می کنند اما چنل آنها پاک نمی شود ولی باید بدانید که این افراد هم امکان درآمدزایی از کانال خود را نخواهند داشت. دلیل این کار این است که حتی اگر ویدیو فاقد کپی رایت باشد باز هم تحت قانون محتوای تکراری (Reuse content) امکان درآمدزایی وجود ندارد و کانال مربوطه تبدیل به یک کانال سوخته خواهد شد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی