همه دانسته های من

وبلاگی برای استفاده کسانی که به دنبال تجربه های دیگران هستند

همه دانسته های من

وبلاگی برای استفاده کسانی که به دنبال تجربه های دیگران هستند

با سلام خدمت همه کاربران محترم وبلاگ همه دانسته های من
بنده حدود 6 سال دفتر کاری داشتم که متأسفانه به دلیل مشکلات ناچار به بستن آن شدم. حالا قصد دارم تجربیاتی که در طول سال های زندگی ام کسب کرده ام را با شما عزیزان در میان بگذارم. امیدوارم بتوانم رضایت شما را جلب نمایم
منتظر نظرات شما هستیم

طبقه بندی موضوعی

اجرای دوباره یک ایده؛ موفقیت یا شکست

پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۴۷ ب.ظ

افراد زیادی هستند با دیدن ایده های موفق کسب و کار قصد دارند، با اجرای دوباره آنها به موفقیت دست یابند، با این مطلب این سوالات برای ما پیش می آید که آیا اجرای دوباره یک ایده می تواند سبب موفقیت در کسب و کار شود؟ و آیا می تواند با استفاده از این روش بدون نیاز به کار خاصی به درآمدهای آنچنانی رسید؟ و برای موفقیت در این کار چه کارهایی باید انجام داد تا به موفقیت رسید؟

آیا موفقیت در این کار امکان پذیر است؟

باید توجه داشت که همانگونه که می توان در راه اندازی یک ایده جدید به موفقیت رسید یا در آن شکست خورد، اجرای دوباره یک ایده می تواند به موفقیت و یا شکست منجر شود و هیچ قطعیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت. مهمترین مسئله در موفقیت یا عدم موفقیت در هر کاری شرایط و توانایی های فردی است و نه تکراری یا جدید بودن یک ایده.

آیا کپی برداری سبب موفقیت می شود؟

موفقیت هر کسب و کاری فقط به دلیل داشتن یک قالب خوب نام جذاب و یا لوگوی زیبا نیست. باید به این نکته توجه داشت که صرف کپی برداری از یک سایت (مثلاً قالب آن، استفاده از دامنه مشابه، لوگوی نزدیک به برند فعال) نمی تواند سبب موفقیت شما شود. اگر دیجیکالا، در حال حاضر توانسته جای مناسبی را در بین خانواده ها پیدا کند به طوری که میزان بالایی از فروش اینترنتی را به خود اختصاص داده است، این است عوامل مختلف هستند که در این امر مؤثر بوده و تنها یک قالب ساده نبوده که دیجیکالا را به دیجیکالا تبدیل کرده است.

آیا اجرای دوباره یک ایده می تواند مسیر را برای موفقیت هموار سازد

یکی از تصورات اشتباه خیلی از افراد در تکرار یک ایده این است که چون آن ایده اصلی توانسته به موفقیت برسد، راه برای من هم هموار بوده و می توانم در کوتاه مدت به موفقیت بالایی برسم. برعکس تصورات این دسته از افراد باید گفت که شما برای موفقیت در کار خود باید از همان سایتی که ایده را دوباره اجرا کرده اید به رقابت بپردازید. به همین دلیل راه شما اتفاقاً راه سخت تری خواهد بود که در حاشیه رقیب اصلی خود قرار خواهید گرفت پی بایستی باید با تلاشی بیشتر از حالت اجرای یک ایده اصلی مشغول به فعالیت باشید. سایت اصلی یک فاکتور و یک برتری مهم که همان قدمت بیشتر است را نسبت به شما خواهد داشت که همین مسئله سبب دشوار شدن کار شما می گردد.

راهکارهایی برای موفقیت در کار

همان گونه که گفتیم اجرای دوباره یک ایده می تواند به مانند یک ایده جدید به موفقیت و یا شکست منجر شود اما برای آن که بتوانید در کار خود موفق شوید بایستی مواردی را که در ذیل به آن اشاره می کنیم را در نظر بگیرید.

متفاوت بودن از ایده اصلی

یکی از مهمترین نکاتی که باید در مورد اجرای دوباره یک ایده وجود دارد، متفاوت بودن از ایده اصلی است. شما باید تفاوت هایی را نسبت به سایت اصلی را در سایت و یا فروشگاه خود ایجاد کنید. شما در هنگام راه اندازی یک سایت بایستی این سوال را از خود بپرسید که بازدیدکنندگان چرا باید سایت اصلی را رها کنند و به سراغ سایت شما بیایند؟ و شما چه چیز متفاوتی برای ارائه به آن‎ها خواهید داشت؟ به عنوان مثال فرض کنید که یک فروشگاه در یک خیابان مشغول به فعالیت است و شخص دیگری قصد دارد فروشگاهی مشابه با فروشگاه مورد نظر در آن محل راه اندازی کند. اگر دو فروشگاه دقیقاً به مانند هم باشند تنها فروشگاه اول است که به دلیل قدمت بیشتر مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب می کند ولی اگر فروشگاه جدید بتواند فاکتور تأثیرگذارتری به مشتریان خود ارائه دهد (مانند نزدیکی به مشتریان، ارائه خدمات جانبی، تحویل در محل و...) می تواند مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشد. در وب سایت ها و فروشگاه اینترنتی نیز همین مسئله صادق می باشد.

ارائه خدمات با کیفیت

شکل ظاهری در موفقیت تأثیرگذار است اما خدمات با کیفیت است که می تواند مشتریان را به مشتریان وفادار تبدیل نماید. وب سایت خبری که به روز جدیدترین اخبار را در وب سایت و شبکه های اجتماعی مختص به خود می گذارد به مراتب می تواند موفق تر باشد، فروشگاهی که خدمات پس از فروش با کیفیت بالا به مشتریان خود عرضه می کند، می تواند موفق‎تر باشد.

اسم مختص به خود

یکی از مسائل مهم در موفقیت انتخاب نام مختص به خود است. اگر از قالب یک سایت برای راه اندازی سایت خود استفاده می کنید، برای نام خود از نام های مشابه سایت اصلی استفاده نکنید و برای برند خود ارزش قائل شوید. نام را براساس فعالیت سایت خود تعیین کنید. نام های مشابه با سایر سایت ها باعث معروفیت بیشتر برند اصلی خواهد شد.

پیش رفتن براساس برنامه ریزی

هر کاری (چه اینترنتی و چه فیزیکی) باید برای کسب موفقیت باید بتواند بر طبق یک برنامه زمان بندی مشخص پیش برود. برای فعالیت در این کار و رسیدن به موفقیت باید این نکته را در نظر داشت که باید برنامه ریزی دقیقی را برای این کار انجام داد در اجرای یک ایده آن هم یک ایده ای که اجرا شده باید براساس یک نقشه راه و تعیین هدف های کوتاه و بلند مدت فعالیت کرد. یک ایده تکراری به دلیل آن که شما رقیبی قوی و با قدمت بیشتری دارید نداشتن برنامه ریزی دقیق می تواند شما را از رسیدن به هدف اصلی یعنی کسب درآمد و موفقیت در کار باز دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی