همه دانسته های من

وبلاگی برای استفاده کسانی که به دنبال تجربه های دیگران هستند

همه دانسته های من

وبلاگی برای استفاده کسانی که به دنبال تجربه های دیگران هستند

با سلام خدمت همه کاربران محترم وبلاگ همه دانسته های من
بنده حدود 6 سال دفتر کاری داشتم که متأسفانه به دلیل مشکلات ناچار به بستن آن شدم. حالا قصد دارم تجربیاتی که در طول سال های زندگی ام کسب کرده ام را با شما عزیزان در میان بگذارم. امیدوارم بتوانم رضایت شما را جلب نمایم
منتظر نظرات شما هستیم

طبقه بندی موضوعی

واکنش به سوتی کلاس آنلاین؛ خوب یا بد

پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۴۰۰، ۰۶:۴۸ ب.ظ

چند سالی است که به دلیل وجود بیماری کرونا و لزوم ایجاد فاصله گذاری اجتماعی، بیشتر کلاس های آموزشی به خصوص مدارس و دانشگاه ها به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شده و تا حد امکان از برگزاری کلاس های حضوری ممانعت به عمل می آید. حال به این دلیل که سیستم آموزشی کشور تا به حال این گونه از آموزش را تجربه نکرده و هیچ آموزشی در این زمینه به کادر آموزشی، دانش آموزان و والدین داده نشده به همین دلیل اشکالات زیادی در این زمینه پیش آمده است. البته من در این پست قصد ندارم که اشکالات سیستم آموزشی را مورد بررسی قرار دهم و قصد من از ارائه این مطلب یافتن پاسخ این سوال است که آیا منتشر کردن محتوایی تحت عنوان «واکنش (ری اکت) به سوتی های کلاس آنلاین» کار صحیحی است یا نه؟ برای بررسی دقیقتر این مسئله باید سوال را به سوالات ریزتر و دقیق تری تقسیم کرد و با پاسخ به آنها جوابی را برای سوال اصلی پیدا کرد

سوال 1) سوتی کلاس های آنلاین چیست؟

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد به دلیل ناآشنا بودن کادر آموزشی، دانش آموزان و والدین دانش آموزان، در این کلاس ها اتفاقاتی مانند، اشتباه معلم یا دانش آموز، هک شدن سیستم آموزشی، حضور افراد غریبه در کلاس ها و یا مسائلی از این دست رخ می دهد باعث اتفاقات گاهاً خنده داری می شود که به صورت کلی از آن به عنوان «سوتی های کلاس آنلاین» یاد می شود.

سوال 2) آیا امکان تشخیص فردی که ویدیوی یا صدای آن ضبط شده وجود دارد؟

باید در این مورد گفت اگر هیچ تغییری در صدا و تصویر داده نشود که چه در مورد صدا و چه در مورد تصویر حداقل امکان تشخیص آن برای افراد حاضر محل ضبط تصویر یا صدا وجود دارد (براساس تن صدا و محل ضبط ویدیو و مواردی از این دست). اما اگر منتشر کننده صدا یا تصویر برای شناخته نشدن فرد تغییری اعمال نماید امکان شناسایی سخت تر شده ولی در مورد تصویر باز هم براساس تن صدای شخص و محل ضبط شدن ویدیو باز هم امکان تشخیص فرد مورد نظر وجود دارد. پس به طور کلی نمی توان گفت که صد درصد امکان تشخیص فرد وجود ندارد.

سوال 3) آیا امکان بروز مشکل برای فرد یا افراد حاضر در آن وجود دارد؟

در جواب این سوال باید گفت که در صورتی که فرد توسط افرادی (خصوصاً توسط افراد محل زندگی فرد) شناخته شود، باعث می گردد که شخص یا اشخاص، مورد مضحکه افراد محل قرار گرفته و یا باعث سرخوردگی او به دلیل اشتباهی که انجام داده شود و در کل این مورد می تواند برای فرد مورد نظر عواقب بدی را به دنبال داشته باشد.

سوال 4) آیا تا به حال نشر این محتوا باعث بروز مشکل برای فردی گشته است؟

بله، این اتفاق افتاده است. احتمالاً همه شما ویدیوی پسر بچه ای که نتوانسته به بود به سوال «چرا در شمال سقف خانه ها را شیب دار درست می کنند؟» معلم خود جواب بدهد را حتماً دیده اید. در حال حاضر ویدیوی جدیدی از آن پسر بچه منتشر شده که به دلیل نشر آن ویدیو توسط معلم (که معلم هم بنا به گفته خود هیچ قصدی بدی از این کار را نداشته) مجبور به ترک تحصیل شده است!

سوال 5) آیا نشر این محتوا (چه به صورت نشر در ویدیوی ری اکشن یا نشر محتوای اصلی) کار درستی است یا نه؟

باید درباره این کار باید گفت چنانچه این مسئله باعث مشخص شدن یک مشکل شود و بتواند حتی میزان کمی به یک فرد کمک کند نه تنها خوب بوده بلکه باید این کار انجام گردد. هرچند که برای نشر این محتواها بایستی از افراد حاضر در آن کسب اجازه کرد، اما اینکه صرفاً محتوا برای این منتشر شود که برای ایجاد لحظه ای شادی و خنده باشد و اگر برای مدت طولانی انجام نگردد و از بروز مشکل برای افراد حاضر در ویدیو یا صوت جلوگیری به عمل آید مشکلی نیست و می توان انجام داد. هرچند که بنده به شخصه ساخت چنین محتواهایی یا نشر این گونه محتوا را کار صحیحی نمی دانم.

سوال 6) چرا نباید این محتوا را ادامه داد؟

دلیل آن که نباید این گونه محتوا، یعنی واکنش به سوتی های کلاس آنلاین را زیاد تکرار کرد این است که باعث «ترویج کار نابهنجار» می شود. منظور من از «کار نابهنجار» این است که طولانی شدن این گونه محتوا و یا ساختن پارت های زیاد از این موضوع باعث این می گردد که افرادی (چه دانش آموز و چه معلم) برای ایجاد لحظه ای لذت بردن از این کار و یا حتی گرفتن انتقام از فرد حاضر در فیلم این گونه فیلم ها را به یوتیوبر مورد مورد علاقه خود بفرستند و باعث بروز عواقب بدی برای آن فرد شوند. به همین دلیل بهتر است که این گونه محتوا زیاد در فضای مجازی نشر نگردد. حال متأسفانه نه تنها افراد این گونه محتوا را به دلیل جذب مخاطب کنار نمی گذارند، بلکه افراد را به انجام این کار ترغیب می کنند! که این کار به مراتب مخرب تر از صرف نشر این محتوا است.

سوال 7) اما دلیل افراد برای نشر این محتوا چیست و چه پاسخی می توان به دلیل آنها ذکر کرد؟

دلیلی که معمولاً این افراد ذکر می کنند این است که چرا این حساسیت برای «واکنش به میم های ساخته شده» و یا «چالش سعی کن نخندی» نیست و با وجود اینکه تعداد قسمت های زیادی از آن ساخته شده چرا به آن اعتراضی نمی گردد. در پاسخ به این دلیل می توان گفت که دلیل عدم اعتراض به «واکنش به میم های ساخته شده» این است که میم و فن آرت چیزهایی هستند که توسط افراد ساخته می شوند و واکنش به میم های ساخته شده نوعی تقدیر و تشکر از سازنده میم ها و و فن آرت ها می باشد و اگر یوتیوبر بارها از آن ویدیو تهیه کند هیچ بیننده ای از ویدیو، با این مسئله مشکل ندارد و باعث ترویج کار اشتباه نمی شود. و در مورد «چالش سعی کن نخندی» باید گفت که هرچند که می توان گفت که تا حدودی این چالش به مانند قبل نیست ولی ویدیوها مربوط به دسته بندی خاص نبوده و لزوماً از داخل کشور نمی باشد و باز هم مانند مورد قبلی باعث ترویج کار اشتباه نمی شود. ولی در سوتی کلاس آنلاین دقیقاً به یک موضوع خاص (یعنی درس و مدرسه)، محل خاص (کلاس های آنلاین) و داخل کشور اشاره می شود و همان طور که قبلاً گفته شد می تواند باعث ترویج کار اشتباه شود.

جمع بندی کلی و جواب سوال اصلی

در پایان باید براساس مطالب ذکر شده باید گفت نشر این محتوا تحت عنوان «واکنش به سوتی های کلاس آنلاین» به نظر شخصی من در کل کار صحیحی نیست ولی اگر بتوانید مواردی را که در پاسخ به سوال 5 گفته شد رعایت کنید، مشکلی ندارد ولی باید این مورد نباید بیش از اندازه استفاده شود که باعث بروز خطا و بروز مشکلات برای فرد یا افرادی گردد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی