همه دانسته های من

وبلاگی برای استفاده کسانی که به دنبال تجربه های دیگران هستند

همه دانسته های من

وبلاگی برای استفاده کسانی که به دنبال تجربه های دیگران هستند

با سلام خدمت همه کاربران محترم وبلاگ همه دانسته های من
بنده حدود 6 سال دفتر کاری داشتم که متأسفانه به دلیل مشکلات ناچار به بستن آن شدم. حالا قصد دارم تجربیاتی که در طول سال های زندگی ام کسب کرده ام را با شما عزیزان در میان بگذارم. امیدوارم بتوانم رضایت شما را جلب نمایم
منتظر نظرات شما هستیم

طبقه بندی موضوعی

نقدی بر کسب درآمد از طریق آپارات

شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹ ق.ظ

پست امروز در رابطه با کسب درآمد از سایت آپارات بوده و مخاطب اصلی آن مدیران وب سایت آپارات می باشد. در همین ابتدا عنوان می کنیم که این مطلب تنها یک گلایه از مدیران آپارات بوده و ما به هیچ عنوان قصد تخریب چهره آپارات را نداریم و نقدی که در این پست عنوان می گردد صرفاً دلسوزانه بوده و امیدواریم که مدیران وب سایت آپارات با مطالعه این پست درصدد رفع مشکلات عنوان شده برآیند.

 

عدم مشخص بودن این طرح در آپارات

در رابطه با سیستم کسب درآمد در آپارات باید عنوان کنیم که متأسفانه آپارات به صورت مستقیم در وب سایت خود از امکان کسب درآمد در سایت خود ذکر نکرده و تنها زمانی کاربر می تواند از این سیستم خبردار شود که عضو وب سایت شده باشد و در آن هنگام در انتهای صفحه در یکی از لینک ها می تواند عنوان «درآمدزایی» را در بین انبوهی از لینک ها مشاهده کند. اگر وب سایت آپارات قصد عرضه این سیستم را به کاربران خود دارد باید به صورت مشخص و معلومی در وب سایت خود قید نماید تا بدین صورت هم باعث افزایش تولید محتوای با کیفیت تر توسط کاربران شده و بتواند افراد بیشتری را به سمت سایت سوق دهد.

 

نیاز به تأیید کانال توسط مدیریت سایت

یکی از مشکلات اساسی در این سیستم نیاز به تأیید شدن کانال توسط مدیریت سایت می باشد که این مسئله می تواند باعث دخالت سلیقه در انتخاب کردن یا نکردن کانال شود. البته منظور ما از تأیید کانال این نیست که باید هر کانالی را با هر محتوایی تأیید کرد. قطعاً کانال هایی که دارای بازدید پایین و یا دارای محتوای نامناسب هستند نباید تأیید گردند ولی اینکه کانالی صرفاً به دلایلی غیر از این مواردی که ذکر شد تأیید نشود این نشان دهنده دخالت سلایق مدیران در تأیید کانال ها خواهد بود.

 

گذاشتن تبلیغات در فیلم های کانال های تأیید نشده

اگر ما روند تأیید کردن کانال ها را مورد قبول در نظر بگیریم باز هم در این حالت آپارات به این عدم تأییدی که به کاربر مورد نظر نشان داده است احترام نگذاشته و بر روی محتوای تولید شده کاربر تبلیغات قرار می دهد بدون آن که خود را موظف به پرداخت مبلغی به کاربر نماید. منظور ما از گذاشتن تبلیغات، آگهی هایی هستند که بر روی محتوای قرارداده شده توسط کاربر نشان داده می شوند و نه تبلیغات کناره ویدیوها.

تناقضی که در این بین به وجود می آید این است که اگر محتوای کانال توسط مدیران وب سایت آپارات مورد قبول نبوده چرا بر روی این «محتوای نامناسب» آگهی می گذارند و اگر محتوای تولید شده توسط کاربر، مورد قبول است پس چرا کانال مربوطه آن را تأیید نکرده است!

 

عدم توجه به حقوق سازنده محتوا

باید توجه داشته باشید که کسانی که در زمینه تولید محتوا ویدیویی کار می کنند نیاز به تجهیزات قوی و حرفه ای مانند دوربین، میکروفن و... از این دست وسایل دارند که همین مسئله باعث بالا رفتن هزینه ساخت و تولید این گونه از محتوا خواهد شد و حتی اگر این هزینه ها هم نباشد زمانی که برای ساخت و ادیت کار هم صرف آن خواهد شد باز هم این مسئله خود به منزله صرف هزینه خواهد بود. حال این را هم در نظر بگیرید که ممکن است شخص در این مدت با وجود همه هزینه هایی که کرده است کانال او مورد تأیید مدیریت سایت قرار نگیرد و باعث اتلاف هزینه و وقت کاربر خواهد شد.

 

و در پایان

توجه داشته باشید که سایت یوتیوب که بزرگترین وب سایت اشتراک ویدیو است تا زمانی که کاربر نتواند به شرایط مطلوب (یعنی بازدید بالا و تولید محتوا براساس قانون کپی رایت) نرسد نه کانال برای درآمدزایی فعال خواهد شد و نه بر روی ویدیوهای کاربر تبلیغاتی قرار خواهد داد. آپارات باید این مسئله را نیز در نظر داشته باشد که اگر روزی وب سایت youtube در ایران رفع فیلتر شود می تواند به راحتی و با وجود مشکلاتی که در این پست ذکر می تواند بسیاری از کاربران آپارات را به این وب سایت سوق داده و باعث بروز مشکلات جدی در آپارات گردد. در انتها از سایت آپارات تقاضا می کنیم که هرچه سریع تر نسبت به اصلاح روند درآمدزایی در سایت خود نمایند.

اگر شما هم با این مطالبی که مطرح شد موافق یا مخالف هستید و یا اگر از مدیران سایت آپارات هستید خوشحال می شویم که نظرات خود را در این رابطه عنوان کنید. 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی