همه دانسته های من

وبلاگی برای استفاده کسانی که به دنبال تجربه های دیگران هستند

همه دانسته های من

وبلاگی برای استفاده کسانی که به دنبال تجربه های دیگران هستند

با سلام خدمت همه کاربران محترم وبلاگ همه دانسته های من
بنده حدود 6 سال دفتر کاری داشتم که متأسفانه به دلیل مشکلات ناچار به بستن آن شدم. حالا قصد دارم تجربیاتی که در طول سال های زندگی ام کسب کرده ام را با شما عزیزان در میان بگذارم. امیدوارم بتوانم رضایت شما را جلب نمایم
منتظر نظرات شما هستیم

طبقه بندی موضوعی

بررسی همکاری در فروش دیجیکالا

شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۲ ب.ظ

با سلام خدمت همه بازدیدکنندگان وبلاگ همه دانسته های من

از امروز قصد دارم که تجربیات خودم را در استفاده از سایت ها و کسب و کارهایی که در سطح اینترنت وجود دارند را با شما به اشتراک بگذارم. در این پست قصد دارم به تفصیل سیستم همکاری در فروش دیجیکالا را برای شما شرح دهم و معایب و محاسن آن را برای شما بیان کنم.
همان طور که می دانید فروشگاه دیجیکالا یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه عرضه انواع محصولات می باشد. این فروشگاه در ابتدا حوزه فعالیت آن در زمینه موبایل و قطعات جانبی آن بود و پس از مدتی به دلیل استقبال کاربران به دلیل دادن اطلاعات کامل در زمینه محصولات و قید معایب و محاسن محصولات و صداقت در کار باعث شد که این سیستم زمینه فعالیت خود را گسترش داده و در برخی از حوزه ها وارد شود که همین مسئله خود باعث استقبال بیش از پیش کاربران از فروشگاه شد.

پس از آنکه فروشگاه به نیازهای جدید کاربران پی برد سیستم جدیدی را تحت عنوان «کالای خود را در دیجیکالا به فروش برسانید» را راه اندازی کرد. این سیستم جدید دو هدف را در نظر داشت:

1. تأمین اجناس از طریق فروش غیرمستقیم محصولات و ایجاد تنوع بیشتر

2. امکان استفاده از برند شاپکیپر برای فروشندگان عمده و ایجاد بازاری مناسب برای آنها

با راه اندازی این سیستم جدید فروشندگان زیادی در همه زمینه ها از جمله خوراک، پوشاک، لوازم اداری و حتی خودرو و قطعات جانبی آن به این فروشگاه اینترنتی پیوستند و اقدام به عرضه محصولات خود از این طریق نمودند که این مسئله سبب شد که فروشگاه دیجیکالا به یکی از متنوع ترین فروشگاه های اینترنتی تبدیل شود.

سیستم بعدی که پس از این سیستم فعالیت خود را در امسال آغاز کرد «سیستم همکاری در فروش» بود. این سامانه جدید که به تازگی راه اندازی شده با هدف ایجاد کسب و کار برای افراد مختلف و تبلیغ محصولات توسط افراد راه اندازی شده است که از این بخش به بعد قصد بررسی معایب و محاسن آن را داریم که البته مواردی را عنوان می کنیم که بیشتر به چشم می آیند.

محاسن

 

  1. یکی از محاسن این سیستم یا سامانه تعیین پورسانت مناسب برای محصولات می باشد. پورسانتی که به هر بخش از محصولات داده شده است از 4 تا 10 درصد می باشد که بسته به قیمت محصول کم یا زیاد خواهد بود.
  2. حسن بعدی در این سیستم این است که می شود از دو روش برای تبلیغات استفاده نمود که یکی به صورت کد html می باشد که می توان از آن در وب سایت ها و وبلاگ ها استفاده کرد و یکی دیگر استفاده از سامانه کوتاه کردن لینک در پنل سیستم همکاری در فروش که از این مورد می توان برای جاهایی استفاده کرد که امکان استفاده از کد html وجود ندارد. مانند کانال های و اپلیکشین های شبکه های مجازی
  3. یکی دیگر از محاسن این سیستم این است که در صورت خرید اگر خریدار به جز محصولی که آگهی آن را قید کرده باشید محصول دیگری را نیز با همان کلیک خریداری کند و یک سبدی از محصولات مختلف را ثبت نماید شما پورسانت آنها را نیز دریافت خواهید کرد.
  4. عرضه محصولات با کیفیت و ارسال سفارشات براساس انتظار مشتری هم یکی دیگر از محاسن این فروشگاه می باشد که می تواند تبلیغ جذابی برای خریداران باشد
معایب:
  1. یکی از معایب این سیستم عدم آنلاین بودن ثبت سفارشات در پنل است. به طور مثال اگر خریدی از محصولات شما انجام گیرد بلافاصله در پنل نمایش داده نمی شود و روند ثبت خرید در پنل به صورت دستی توسط مدیران انجام می شود که این مسئله سبب بروز اختلافات و عدم شفافیت در پنل می گردد.
  2. عیب دیگر این سیستم قید نکردن اطلاعات خریدار در پنل می باشد. عدم درج اطلاعات در پنل سبب می گردد که اگر بازاریاب بخواهد برای ترغیب مشتریان اقدام به قرعه کشی و یا دادن امتیازات برای خریداران کند هیچ اطلاعاتی برای تفکیک خریدها ندارد و فقط مبالغی که خرید شده در پنل قید می گردند.
  3. معطل ماندن 14 روزه سفارشات جهت قطعی شدن خرید یکی دیگر از مشکلات این سیستم می باشد. البته درک می کنیم که در خریدهای اجناس باید مدت زمانی را برای نهایی شدن سفارش و تأیید محصول توسط خریدار باید طی شود ولی با توجه به اینکه ضمانت های دیجیکالا سه روزه می باشد و مشتری نهایتاً تا سه روز می تواند به محصول دریافت شده اعتراض نماید، نمی توان مهلت 14 روزه برای تأیید سفارش در نظر گرفت. نهایتاً یک مهلت یک هفته ای می تواند توجیه پذیر باشد.
  4. عیب دیگر این سیستم معطل ماندن تیکت های کاربران می باشد البته نمی گوییم که تیکت ها جواب داده نمی شوند ولی مدت پاسخگویی پشتیبانان برای یک مجموعه ای که خود را حرفه ای می داند اصلاً خوب نیست. البته ممکن است این مشکلات به دلیل جدالتأسیس بودن سیستم باشد و ممکن است به مرور این مشکل مرتفع گردد
در کل باید بیان کنیم که این سیستم هرچند دارای نواقصی هست ولی چون مدیران این فروشگاه اینترنتی اقدام به عرضه محصولات با کیفیت می کنند و همان جنسی را که مشتری دیده را برای آن می فرستند می تواند امکان خوبی برای کسب درآمد باشد.
  • مدیر وبلاگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی